Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Mexican secondary school students’ perception of learning the history of mexico in english

Lara Herrera, Romero (2015) Mexican secondary school students’ perception of learning the history of mexico in english. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 17, núm. 1 (2015): PROFILE Journal Vol. 17 No. 1: Issues in Teachers' Professional Development; 105-120 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 17, núm. 1 (2015): PROFILE Journa .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
158kB
[img] HTML
90kB
[img] Microsoft Word
22kB
[img] Microsoft Word
43kB

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

This article focuses on Mexican students’ perceptions of learning the history of Mexico in English through content-based instruction, which is one of many types of bilingual pedagogical approaches that are now considered established approaches in Mexico and around the globe. A phenomenological approach was chosen in order to understand and examine participants’ lived experiences through semi-structured interviews; this in turn led to the discovery of their acceptance or rejection towards learning the history of Mexico in English. The data suggest that despite students’ initial rejection to learning a sensitive subject as is the history of Mexico in English, most students found the content-based method as being meaningful, thus, they had a sense of pride in the end.Este artículo se centra en la percepción de los estudiantes mexicanos ante el aprendizaje de la historia de México en inglés a través de la enseñanza basada en contenidos, el cual es uno de los muchos modelos de métodos pedagógicos bilingües establecido en México y el mundo. Se eligió un enfoque fenomenológico con el fin de conocer y analizar las experiencias vividas por los participantes a través de entrevistas semi-estructuradas; esto a su vez permitió descubrir su aceptación o rechazo hacia el aprendizaje de la historia de México en inglés. Los datos demuestran que a pesar del rechazo inicial de los estudiantes hacia un tema tan delicado, al final la mayoría de los estudiantes encontraron el método significativo, despertando en ellos un sentimiento de orgullo.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:Once the article is accepted, authors should authorise us to reproduce the full text on the Internet and in any other source sponsored by Universidad Nacional de Colombia. If authors wish to use the article again in a publication written or edited by them, they may do so provided that its original publication in the PROFILE journal is acknowledged.
Palabras clave:TESOL, EFL, Applied Linguistics, ESP, Attitudes, belief, content-based instruction, emotions, learning strategies, perceptions
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:46921
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :07 Febrero 2015 09:11
Ultima modificación:07 Febrero 2015 09:11
Ultima modificación:07 Febrero 2015 09:11
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox