Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

First year university students’ use of formulaic sequences in oral and written descriptions

Gómez Burgos, Eric (2015) First year university students’ use of formulaic sequences in oral and written descriptions. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 17, núm. 1 (2015): PROFILE Journal Vol. 17 No. 1: Issues in Teachers' Professional Development; 25-33 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 17, núm. 1 (2015): PROFILE Journal .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
321kB
[img] Sin Definir
[img]
Vista previa
PDF
68kB
[img]
Vista previa
PDF
79kB
[img]
Vista previa
PDF
149kB
[img]
Vista previa
PDF
148kB
[img] Microsoft Word
109kB

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

The present article investigates the use of first year university students’ formulaic sequences in written and oral texts in an English as a foreign language context. The corpus of the study consists of eight descriptive texts—four written and four oral—which were composed of four students of English Pedagogy at a university in Santiago, Chile. The investigation is a case study where the corpora were analysed qualitatively. The results show that first-year students use similar formulaic sequences in written and oral texts and many of the expressions generally used in spoken discourse are used by students in written texts.Este artículo presenta el uso de secuencias formulaicas de estudiantes universitarios de primer año en textos orales y escritos. El corpus del estudio está formado de ocho textos descriptivos, de los cuales cuatro son textos escritos y cuatro son textos orales. Los textos fueron desarrollados por cuatro estudiantes de pedagogía en inglés de una universidad en Santiago de Chile. La investigación es un estudio de caso, y el análisis de datos es cualitativo. Los resultados muestran que los estudiantes usan secuencias formulaicas idénticas tanto en el discurso oral como escrito, y muchas de las expresiones utilizadas en el discurso escrito son particulares del discurso oral del género de descripción.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:Once the article is accepted, authors should authorise us to reproduce the full text on the Internet and in any other source sponsored by Universidad Nacional de Colombia. If authors wish to use the article again in a publication written or edited by them, they may do so provided that its original publication in the PROFILE journal is acknowledged.
Palabras clave:TESOL, EFL, Applied Linguistics, Formulaic Language, Formulaic sequences, lexical bundles, oral and written discourse, pre-fabricated chunks
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:46900
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :07 Febrero 2015 09:07
Ultima modificación:07 Febrero 2015 09:07
Ultima modificación:07 Febrero 2015 09:07
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox