Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Narrative research into the possibilities of classroom-generated stories in english teacher education

Sarasa, María Cristina (2015) Narrative research into the possibilities of classroom-generated stories in english teacher education. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 17, núm. 1 (2015): PROFILE Journal Vol. 17 No. 1: Issues in Teachers' Professional Development; 13-24 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 17, núm. 1 (2015): PROFILE Journal .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
136kB
[img] HTML
59kB
[img] Microsoft Word
15kB
[img] Microsoft Word
15kB

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

This paper summarizes a narrative inquiry carried out with forty volunteer undergraduate participants attending the course Overall Communication, in the English Teacher Education Program in the School of Humanities of the Universidad Nacional de Mar del Plata, Argentina. It addresses their family/academic identities and personal practical knowledge—as articulated in their written narratives about a class activity concerning the telling of “unheroic” lives—produced by these students while exploring heroes in Irish films. Narrative interpretation of these undergraduates’ work yields categories of analysis concerning story protagonists’ origins, moral values, types of knowledge generated, and implications for English teacher education. Finally, the paper discusses some issues its findings raise in this field.Este artículo resume una indagación narrativa realizada con cuarenta estudiantes voluntarios del curso Comunicación Integral del Profesorado de Inglés en la Facultad de Humanidades de la Universidad Nacional de Mar del Plata, Argentina. Aborda identidades familiares/académicas y el conocimiento práctico personal —manifestados en narrativas escritas sobre una actividad en clase acerca de vidas “no heroicas”— que surgen tras explorar héroes en películas irlandesas. La interpretación narrativa de los relatos arroja categorías de análisis sobre los orígenes de los protagonistas no heroicos, los valores morales emergentes, los tipos de conocimiento generados y sus posibilidades en la formación docente inicial en idioma inglés. Finalmente, el trabajo discurre sobre algunas implicancias de sus resultados en este campo de la formación del profesorado.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:Once the article is accepted, authors should authorise us to reproduce the full text on the Internet and in any other source sponsored by Universidad Nacional de Colombia. If authors wish to use the article again in a publication written or edited by them, they may do so provided that its original publication in the PROFILE journal is acknowledged.
Palabras clave:EFL, IEL, Teacher Education, Narrative Inquiry, Initial English teacher education, narrative inquiry, pre-service teachers’ identities
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:46899
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :07 Febrero 2015 09:06
Ultima modificación:07 Febrero 2015 09:06
Ultima modificación:07 Febrero 2015 09:06
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox