Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Online peer feedback between colombian and new zealand fl beginners: a comparison and lessons learned

Tolosa, Constanza and Ordóñez, Claudia Lucía and Alfonso, Tania (2015) Online peer feedback between colombian and new zealand fl beginners: a comparison and lessons learned. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 17, núm. 1 (2015): PROFILE Journal Vol. 17 No. 1: Issues in Teachers' Professional Development; 73-86 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 17, núm. 1 (2015): PROFILE Journal .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
145kB
[img] HTML
86kB
[img]
Vista previa
Imagen (JPEG)
565kB
[img]
Vista previa
PDF
58kB
[img] Microsoft Word
34kB
[img] Microsoft Word
38kB
[img] Microsoft Word
47kB
[img] Microsoft Word
59kB
[img] Microsoft Word
63kB

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

We report on an exploratory study comparing the performance as online tutors of two groups of beginner eleven-year-old students of English in Colombia and Spanish in New Zealand. The native speaker students of the foreign language the others were learning corrected paragraphs written by their peers. The feedback provided by each group of tutors was analyzed for (1) language corrected, (2) input on errors, and (3) types of feedback provided. We found that both Colombian and New Zealand tutors willingly provided corrections to their peers and used other feedback strategies to foster attention to linguistic form. The Colombian tutors identified a higher number of errors, but the New Zealanders provided more detailed comments. We draw lessons from the exploration.Éste es un estudio exploratorio en el que comparamos el desempeño como tutores-en-línea de dos grupos de niños de 11 años, principiantes en inglés en Colombia y español en Nueva Zelanda. Como nativos de la lengua extranjera que los otros aprendían, cada grupo corrigió párrafos de sus compañeros. Las correcciones se analizaron buscando (1) lenguaje corregido, (2) frecuencia y (3) tipos de correcciones. Encontramos que todos los tutores indicaron gustosamente correcciones a sus compañeros y utilizaron otras estrategias para llamar su atención hacia la forma del lenguaje. Los tutores colombianos identificaron más errores, pero los tutores neozelandeses produjeron comentarios más detallados. Concluimos extrayendo algunas lecciones de la exploración.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:Once the article is accepted, authors should authorise us to reproduce the full text on the Internet and in any other source sponsored by Universidad Nacional de Colombia. If authors wish to use the article again in a publication written or edited by them, they may do so provided that its original publication in the PROFILE journal is acknowledged.
Palabras clave:Applied Linguistics, EFL, Collaborative on-line learning, foreign language learning, foreign language writing, online teaching and learning
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:46875
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :07 Febrero 2015 08:59
Ultima modificación:07 Febrero 2015 08:59
Ultima modificación:07 Febrero 2015 08:59
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox