Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

A comparison of chinese and colombian university efl students regarding learner autonomy

Buendía Arias, Ximena Paola (2015) A comparison of chinese and colombian university efl students regarding learner autonomy. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 17, núm. 1 (2015): PROFILE Journal Vol. 17 No. 1: Issues in Teachers' Professional Development; 35-53 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 17, núm. 1 (2015): PROFILE Journal .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
160kB
[img] HTML
114kB
[img]
Vista previa
Imagen (JPEG)
377kB
[img]
Vista previa
Imagen (JPEG)
354kB
[img]
Vista previa
Imagen (JPEG)
235kB
[img]
Vista previa
PDF
166kB
[img] Microsoft Word
26kB

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

This research seeks to gain deeper understanding of learner autonomy in English as a Foreign Language students from different cultures through the identification and analysis of similarities and differences between Chinese and Colombian students from two public universities: Tianjin Foreign Studies University in China and Universidad Surcolombiana in Colombia. Data were gathered using questionnaires and interviews for comparative research. The participants’ responses were analyzed using quantitative methods such as independent samples t-test and qualitative methods such as data codification and triangulation were also used. The results indicate a significant difference between the two groups of learners regarding their autonomy. Complementarily, their autonomy-enhancement difficulties were diagnosed.Esta investigación busca obtener un mejor entendimiento acerca de la autonomía de los aprendices de inglés como lengua extranjera provenientes de diferentes culturas, mediante la identificación y el análisis de las diferencias y similitudes entre estudiantes chinos y colombianos pertenecientes a dos universidades públicas: Universidad de Estudios Extranjeros de Tianjin en China y la Universidad Surcolombiana de Colombia. Los datos se recolectaron usando cuestionarios y entrevistas para una investigación de tipo comparativo. Las respuestas de los participantes se analizaron utilizando métodos cuantitativos tales como prueba T para muestras independientes; al igual que métodos cualitativos como codificación y triangulación. Los resultados indicaron que hay una diferencia significativa en la autonomía de los dos grupos de aprendices. Además, se diagnosticaron las dificultades que ellos presentan en el mejoramiento de su autonomía.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:Once the article is accepted, authors should authorise us to reproduce the full text on the Internet and in any other source sponsored by Universidad Nacional de Colombia. If authors wish to use the article again in a publication written or edited by them, they may do so provided that its original publication in the PROFILE journal is acknowledged.
Palabras clave:Comparative research, learner autonomy, similarities and differences
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:46871
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :07 Febrero 2015 08:59
Ultima modificación:07 Febrero 2015 08:59
Ultima modificación:07 Febrero 2015 08:59
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox