Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Training in metacognitive strategies for students’ vocabulary improvement by using learning journals

Diaz, Itala (2015) Training in metacognitive strategies for students’ vocabulary improvement by using learning journals. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 17, núm. 1 (2015): PROFILE Journal Vol. 17 No. 1: Issues in Teachers' Professional Development; 87-102 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 17, núm. 1 (2015): PROFILE Journal .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
412kB
[img] Sin Definir
[img]
Vista previa
Imagen (JPEG)
24kB
[img]
Vista previa
Imagen (JPEG)
24kB
[img]
Vista previa
Imagen (JPEG)
29kB
[img]
Vista previa
Imagen (JPEG)
33kB
[img]
Vista previa
Imagen (JPEG)
25kB
[img]
Vista previa
Imagen (JPEG)
80kB
[img]
Vista previa
Imagen (JPEG)
67kB
[img]
Vista previa
Imagen (JPEG)
40kB
[img]
Vista previa
Imagen (JPEG)
17kB
[img] Microsoft Word
59kB
[img] Microsoft Word
14kB
[img] Microsoft Word
15kB

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

This study examined the effects of metacognitive strategies to help beginning young learners with difficulties increasing and retaining vocabulary. This was a qualitative study in which participants first went through metacognitive strategy instruction to provide awareness of learning strategies. Following this instruction, students underwent a set of five interventions based on the cognitive academic language learning approach instructional model. These interventions, together with journaling progress, were used to train them in the use of the metacognitive strategies planning, monitoring, and evaluating. The findings showed that metacognitive strategy training has positively contributed to vocabulary acquisition skills, as participants were able to raise consciousness about some learning strategies and the use of metacognitive strategies to increase their vocabulary learning.Este estudio examinó el efecto de las estrategias meta-cognitivas para ayudar a estudiantes con dificultades para aumentar y retener vocabulario en inglés. Este fue un estudio cualitativo, en el cual se instruyó en el uso de estrategias meta-cognitivas proporcionando el conocimiento de estrategias de aprendizaje. Luego, se aplicó un conjunto de cinco intervenciones basadas en el método académico cognitivo para la enseñanza de lenguas. Estas intervenciones, junto con el uso de diarios, se utilizaron para entrenarlos en el uso de estrategias meta-cognitivas. Los resultados mostraron que el entrenamiento de estrategias meta-cognitivas ha contribuido positivamente en la adquisición de vocabulario, ya que los participantes fueron capaces de propiciar el conocimiento acerca de algunas estrategias de aprendizaje y el uso de estrategias meta-cognitivas para aumentar su aprendizaje de vocabulario.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:Once the article is accepted, authors should authorise us to reproduce the full text on the Internet and in any other source sponsored by Universidad Nacional de Colombia. If authors wish to use the article again in a publication written or edited by them, they may do so provided that its original publication in the PROFILE journal is acknowledged.
Palabras clave:ESL, EFL, Evaluating, language learning strategy training, metacognition, metacognitive strategies, monitoring, planning, vocabulary
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:46857
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :07 Febrero 2015 08:57
Ultima modificación:07 Febrero 2015 08:57
Ultima modificación:07 Febrero 2015 08:57
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox