Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Systemic functional linguistics and discourse analysis as alternatives when dealing with texts

García Montes, Paula Andrea and Sagre Barboza, Ana María and Lacharme Olascoaga, Alba Isabel (2014) Systemic functional linguistics and discourse analysis as alternatives when dealing with texts. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 16, núm. 2 (2014): PROFILE Journal Vol. 16 No. 2: Issues in Teachers' Professional Development; 101-116 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 16, núm. 2 (2014): PROFILE Journa .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
270kB
[img] Sin Definir
[img]
Vista previa
Imagen (JPEG)
57kB
[img]
Vista previa
Imagen (JPEG)
33kB
[img]
Vista previa
Imagen (JPEG)
115kB
[img]
Vista previa
Imagen (JPEG)
101kB
[img]
Vista previa
Imagen (JPEG)
103kB
[img] Microsoft Word
25kB
[img] Microsoft Word
367kB
[img] Microsoft Word
22kB

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

This article presents a case study research with aims to find out which activities, methodological and textual aspects used in a reading strategies course were causing a group of students difficulties when analyzing critically written information. We conducted the study at Universidad de Córdoba (Colombia) with seventh semester students from the undergraduate English program. The data collection techniques used included observations, document analysis, interviews, and a Preliminary English Test for students. The results were analyzed taking into account issues in discourse analysis and systemic functional linguistics. Results show reasons why students find it difficult to successfully complete the analysis of written texts. These results can serve as useful alternatives for planning reading lessons.Este artículo presenta un estudio de caso que busca analizar qué actividades, aspectos metodológicos y textuales causan dificultades en los estudiantes para analizar de manera crítica información en un curso de estrategias de lectura. Este estudio se realizó en la Universidad de Córdoba (Colombia) con estudiantes de séptimo semestre del programa de inglés. Las técnicas de recolección usadas fueron observaciones, análisis de documentos, entrevistas y un examen de competencia en inglés. Los resultados fueron analizados teniendo en cuenta elementos relevantes del análisis del discurso y de la lingüística sistémica. Los resultados mostraron las posibles razones por las cuales los estudiantes muestran dificultades para analizar textos escritos. Estos resultados pueden servir como alternativas para la planeación de clases de lectura.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:Systhemic functional linguistic, reading comprehension, Critical discourse analysis, discourse analysis, reading, systemic functional linguistics.
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:45155
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :08 Noviembre 2014 08:58
Ultima modificación:08 Noviembre 2014 08:58
Ultima modificación:08 Noviembre 2014 08:58
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox