Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Enacting a people-centred curriculum in elt with teenage learners

Banegas, Darío Luis and Velázquez, Aurelia (2014) Enacting a people-centred curriculum in elt with teenage learners. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 16, núm. 2 (2014): PROFILE Journal Vol. 16 No. 2: Issues in Teachers' Professional Development; 199-205 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 16, núm. 2 (2014): PROFILE Journa .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
153kB
[img] HTML
26kB
[img] Microsoft Word
14kB

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

In this paper we reflect on the extent to which the learner-centred curriculum in English language teaching includes teachers and learners. We briefly describe the top-down nature of curriculum development in Argentina, then describe and discuss personal and collaborative explorations based on our identities as teachers of English in secondary education with a people-centred approach in the classroom. Through this paper we wish to highlight pedagogies and teacher strategies which are enacted for and from the classroom and built around both teachers and learners. Recommendations for policy makers are included.En este artículo reflexionamos sobre la medida en que el currículo basado en el estudiante incluye a docentes y estudiantes. Describimos la naturaleza descendente del desarrollo curricular en Argentina y discutimos exploraciones personales y colaborativas, basadas en nuestras identidades como profesores de inglés en la escuela secundaria, dirigidas hacia un enfoque que incluya los actores áulicos. Mediante este artículo buscamos resaltar aquellas pedagogías y estrategias docentes vividas desde y para el aula y construidas alrededor tanto de docentes como de estudiantes. El artículo incluye recomendaciones para autoridades ministeriales.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:Once the article is accepted, authors should authorise us to reproduce the full text on the Internet and in any other source sponsored by Universidad Nacional de Colombia. If authors wish to use the article again in a publication written or edited by them, they may do so provided that its original publication in the PROFILE journal is acknowledged.
Palabras clave:EFL, Curriculum development, ELT, Communicative approach, curriculum enactment, learner-centred curriculum, teacher strategies.
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:44484
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :25 Oct 2014 09:02
Ultima modificación:25 Oct 2014 09:02
Ultima modificación:25 Oct 2014 09:02
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox