Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Making sense of critical pedagogy in l2 education through a collaborative study group

Echeverri Sucerquia, Paula Andrea and Pérez Restrepo, Sebastián (2014) Making sense of critical pedagogy in l2 education through a collaborative study group. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 16, núm. 2 (2014): PROFILE Journal Vol. 16 No. 2: Issues in Teachers' Professional Development; 171-184 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 16, núm. 2 (2014): PROFILE Journa .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
171kB
[img] HTML
56kB
[img] Microsoft Word
18kB
[img]
Vista previa
Imagen (JPEG)
105kB
[img]
Vista previa
PDF
240kB

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

In this article we discuss our experiences in the process of understanding critical pedagogy within an English teachers’ study group which was created for the purpose of learning how to teach language from a critical perspective. We particularly focus on the challenges of meaning making around critical pedagogy, as we realized that we were not all able to similarly enter this discourse. To illustrate our processes of understanding theory individually and collectively, some of the group members’ narratives are used as examples of our different perspectives. We argue that making sense of critical pedagogy, as part of a process of professional development, implies spaces and situations of personal confrontation with theory and support in collaborative learning through dialogue.Presentamos nuestras experiencias del proceso de comprender la pedagogía crítica por parte de un grupo de profesores de inglés, que fue creado con el propósito de aprender cómo se puede enseñar la lengua desde una perspectiva crítica, en diferentes contextos en Medellín. Nos enfocamos particularmente en los desafíos que implica construir significado sobre la pedagogía crítica cuando no todas las integrantes podían acceder a este discurso de la misma manera. Para ilustrar nuestro proceso de comprensión individual y grupal de la teoría, utilizamos las narrativas de algunas integrantes del grupo como ejemplos de nuestras diversas perspectivas. Planteamos que darle sentido a la pedagogía crítica como parte de un proceso de desarrollo profesional implica espacios y situaciones de confrontación personal con la teoría, así como apoyo en el aprendizaje colaborativo a través del diálogo.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:Once the article is accepted, authors should authorise us to reproduce the full text on the Internet and in any other source sponsored by Universidad Nacional de Colombia. If authors wish to use the article again in a publication written or edited by them, they may do so provided that its original publication in the PROFILE journal is acknowledged.
Palabras clave:Teacher education, TESOL, EFL, Critical pedagogy, study group, teacher development, teacher education, teacher learning.
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:44457
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :25 Oct 2014 08:55
Ultima modificación:25 Oct 2014 08:55
Ultima modificación:25 Oct 2014 08:55
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox