Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Learning to teach and professional identity: images of personal and professional recognition

Fajardo Castañeda, J. Alberto (2014) Learning to teach and professional identity: images of personal and professional recognition. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 16, núm. 2 (2014): PROFILE Journal Vol. 16 No. 2: Issues in Teachers' Professional Development; 49-65 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 16, núm. 2 (2014): PROFILE Journal .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
193kB
[img] HTML
57kB
[img]
Vista previa
PDF
449kB
[img]
Vista previa
PDF
362kB
[img]
Vista previa
PDF
293kB
[img] Microsoft Word
74kB

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

This study aims to investigate how pre-service teachers construct their professional identities from the interplay between participation in a teacher community and their systems of knowledge and beliefs. A group of six Colombian pre-service teachers in the final stage of their five-year teacher education programme were the research participants. Interviews, stimulated recall, and on-line blogs as methods of data collection, and content and conversation analyses as the analytical approaches, were used. The findings reveal that while the process of learning to teach is individually constructed and experienced, it is socially negotiated.Este estudio tiene como objetivo investigar cómo los maestros en formación construyen su identidad profesional desde la relación de su experiencia cómo miembros de una comunidad educativa y sus sistemas de conocimiento pedagógico. Los participantes fueron seis maestros de lenguas colombianos quienes se encuentran en la etapa final de formación de su programa de licenciatura en idiomas. Los métodos de recolección de información fueron entrevistas, estimulación retrospectiva y blogs en línea, mientras que el análisis del contenido y de la conversación fueron los enfoques analíticos usados. Los resultados señalan que mientras el proceso de aprender a enseñar se construye y se vive en forma individual, este se negocia socialmente.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:Once the article is accepted, authors should authorise us to reproduce the full text on the Internet and in any other source sponsored by Universidad Nacional de Colombia. If authors wish to use the article again in a publication written or edited by them, they may do so provided that its original publication in the PROFILE journal is acknowledged.
Palabras clave:Language teacher identity, personal and professional recognition, teacher education.
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:44452
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :25 Oct 2014 08:52
Ultima modificación:25 Oct 2014 08:52
Ultima modificación:25 Oct 2014 08:52
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox