Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Building up autonomy through reading strategies

Izquierdo Castillo, Alexander and Jiménez Bonilla, Sonia (2014) Building up autonomy through reading strategies. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 16, núm. 2 (2014): PROFILE Journal Vol. 16 No. 2: Issues in Teachers' Professional Development; 67-85 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 16, núm. 2 (2014): PROFILE Journal .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
220kB
[img] Sin Definir
[img] Microsoft Word
651kB

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

This article reports on an action research project conducted with six ninth grade students in a rural public school in Colombia. The purpose of the study was to determine how the implementation of three reading strategies (skimming, scanning, and making predictions), when reading topics selected by learners, helps them to improve their reading comprehension and promotes their autonomy in the learning process. The results show that these learners developed some autonomous features such as making decisions for learning and doing assigned homework, increasing reading awareness and motivation. Additionally, the training on reading strategies allowed them to succeed in their reading comprehension. We conclude that these reading strategies are tools that take learners along the path of autonomy.En este artículo se reportan los resultados de un proyecto de investigación-acción llevado a cabo con seis estudiantes de noveno grado en un colegio público rural. El propósito fue determinar el impacto de tres estrategias de lectura en inglés (identificar información específica, entender la idea principal y hacer predicciones) en la promoción de la autonomía y la compresión lectora. Los resultados evidenciaron que los estudiantes adquirieron algunos rasgos de autonomía, tales como tomar decisiones para aprender y hacer sus tareas asignadas, ser más conscientes de su proceso de lectura y estar más motivados para el aprendizaje. Así mismo, la capacitación referente a las estrategias de lectura les permitió mejorar su comprensión lectora. Se puede concluir que estas estrategias son herramientas que le sirven al estudiante para su formación en autonomía.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:Once the article is accepted, authors should authorise us to reproduce the full text on the Internet and in any other source sponsored by Universidad Nacional de Colombia. If authors wish to use the article again in a publication written or edited by them, they may do so provided that its original publication in the PROFILE journal is acknowledged.
Palabras clave:TESOL, EFL, Autonomy, motivation, reading, reading strategies.
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:44142
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :18 Oct 2014 10:24
Ultima modificación:18 Oct 2014 10:24
Ultima modificación:18 Oct 2014 10:24
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox