Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

An exploration of efl teachers’ awareness of the sources of pedagogical knowledge in a teacher education program

Macías, Diego Fernando (2012) An exploration of efl teachers’ awareness of the sources of pedagogical knowledge in a teacher education program. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 15, núm. 2 (2013): PROFILE Journal Vol. 15 No. 2: Issues in Teachers' Professional Development; 99-114 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 15, núm. 2 (2013): PROFILE Journal .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
155kB
[img] Sin Definir

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

This project set out to investigate the extent to which the sources of English as a foreign language teachers’ pedagogical knowledge are acknowledged and addressed in a teacher education program in a public university in Colombia. It involved the participation of teacher educators and novice teachers as well as the analysis of documents. This research followed a qualitative design with an interpretive approach to inquiry, and the data used were semi-structured interviews and official documents. The results indicate that while most of the teacher educators appeared to be aware of the many sources of teachers’ pedagogical knowledge, novice teachers emphasized their initial teacher education and teaching experience as the only sources of their pedagogical knowledge.Este proyecto buscó investigar hasta qué punto las diferentes fuentes de conocimiento pedagógico de los docentes de inglés como lengua extranjera son reconocidas y abordadas en un programa de formación inicial en una universidad pública en Colombia. El proyecto involucró la participación de formadores de docentes y docentes principiantes y el análisis de documentos. La investigación siguió un diseño cualitativo con un enfoque interpretativo y los datos utilizados fueron entrevistas semiestructuradas y documentos oficiales. Los resultados indican que mientras la mayoría de los formadores de docentes parecían ser conscientes de las muchas fuentes del conocimiento pedagógico de los docentes, los docentes principiantes enfatizaron su educación inicial como docentes y la experiencia docente como las únicas fuentes de su conocimiento pedagógico.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:TESOL, EFL, Applied Linguistics, ESP, Pedagogical knowledge, sources, teacher education, teaching experience
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:37946
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :03 Julio 2014 18:06
Ultima modificación:18 Agosto 2014 22:08
Ultima modificación:18 Agosto 2014 22:08
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox