Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Student-teachers’ teaching techniques: actors in pupils’ extrinsic motivation as they speak

Báez Dueñas, Leidy Tatiana and Chacón Vargas, Leidy Marcela (2012) Student-teachers’ teaching techniques: actors in pupils’ extrinsic motivation as they speak. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 15, núm. 2 (2013): PROFILE Journal Vol. 15 No. 2: Issues in Teachers' Professional Development; 69-84 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 15, núm. 2 (2013): PROFILE Journal .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
216kB
[img] Sin Definir

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

This article describes a research project we carried out in order to study the role of student-teachers’ teaching techniques as regards their pupils’ extrinsic motivation as they partake in communicative speaking activities at a public school in Tunja, Colombia. Data were gathered by means of field notes, focus groups and student-teachers’ documents. Findings revealed that student-teachers assume different roles regarding their teaching techniques depending on the stage of the class (presentation, practice, and production). The techniques, at the same time, constitute the nature of these roles. Explorers, keepers, and producers were the main roles that participants assumed when they involved their students in communicative speaking activities.Este artículo describe un proyecto de investigación llevado a cabo para estudiar la función que tienen las técnicas de enseñanza empleadas por los docentes practicantes en la motivación extrínseca cuando sus estudiantes participan en actividades orales comunicativas, en un colegio público de Tunja (Colombia). Los datos se recolectaron por medio de notas de campo, grupos focales y los planes de clase de los futuros docentes. Los resultados revelaron que las técnicas de enseñanza empleadas por los practicantes tienen diferentes funciones dependiendo de la etapa de la clase (presentación, práctica o producción) en que se usen. Los principales papeles que los participantes adoptaron al involucrar a sus estudiantes en actividades orales comunicativas fueron: exploradores, cuidadores y productores.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:TESOL, EFL, Applied Linguistics, ESP, Development of speaking skill, EFL student-teachers, extrinsic motivation, teaching techniques in EFL
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:37943
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :03 Julio 2014 18:05
Ultima modificación:18 Agosto 2014 22:08
Ultima modificación:18 Agosto 2014 22:08
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox