Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Building esp content-based materials to promote strategic reading

Bautista Barón, Myriam Judith (2012) Building esp content-based materials to promote strategic reading. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 15, núm. 1 (2013): PROFILE Journal Vol. 15 No. 1: Issues in Teachers' Professional Development; 139-169 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 15, núm. 1 (2013): PROFILE Journa .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
1MB
[img] Sin Definir

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

This article reports on an action research project that proposes to improve the reading comprehension and vocabulary of undergraduate students of English for Specific Purposes–explosives majors, at a police training institute in Colombia. I used the qualitative research method to explore and reflect upon the teaching-learning processes during implementation. Being the teacher of an English for specific purposes course without the appropriate didactic resources, I designed six reading comprehension workshops based on the cognitive language learning approach not only to improve students’ reading skills but also their autonomy through the use of learning strategies. The data were collected from field notes, artifacts, progress reviews, surveys, and photographs. Este artículo informa sobre un proyecto de investigación cualitativa que propone mejorar la comprensión de lectura y el vocabulario de estudiantes universitarios de inglés que se especializan en temas relativos a explosivos en una escuela de policía, en Colombia. Por tratarse de un curso de inglés específico que carece de los recursos didácticos apropiados, diseñé seis talleres de comprensión de lectura basados en el enfoque del aprendizaje cognitivo de la lengua, para mejorar tanto su comprensión de lectura como su autonomía para usar estrategias de aprendizaje. Para la recolección de datos se emplearon notas de campo, artefactos, pruebas de progreso, encuestas y fotografías.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:TESOL, EFL, ESP, CALLA, learning strategies, materials development, reading
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:36811
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :02 Julio 2014 17:38
Ultima modificación:18 Agosto 2014 21:41
Ultima modificación:18 Agosto 2014 21:41
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox