Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Pedagogical factors that influence efl teaching: some considerations for teachers’ professional development

Abad, José Vicente (2012) Pedagogical factors that influence efl teaching: some considerations for teachers’ professional development. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 15, núm. 1 (2013): PROFILE Journal Vol. 15 No. 1: Issues in Teachers' Professional Development; 97-108 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 15, núm. 1 (2013): PROFILE Journal .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
135kB
[img] Sin Definir

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

In this article we present the results of a qualitative research study on the pedagogical factors that influence English teaching in four public schools of Medellín, Colombia. Twelve teachers were interviewed regarding three linguistic principles: communicative competence, native language effect, and interlanguage. The data analysis led to the identification of various factors, such as teachers’ linguistic ego, view of their teaching role, and attitude towards English, which shape English teaching and are tied to teachers’ education. It was concluded that teachers’ professional development must tap into these factors so teachers can effectively revise their beliefs and adjust their practices to ensure a high qualityin their teaching.En este artículo se presentan los resultados de una investigación cualitativa acerca de los factorespedagógicos que influyen en la enseñanza del inglés en cuatro escuelas públicas de Medellín (Colombia). Doce maestros fueron entrevistados sobre tres principios lingüísticos: competencia comunicativa, efecto de la lengua nativa e interlenguaje. A partir del análisis se concluyó que factores como el ego lingüístico, la percepción del papel del docente y la actitud frente al inglés son determinantes en laenseñanza de esta lengua. Se concluye que dichos factores deben ser incorporados en los programas de desarrollo profesional para que los maestros puedan revisar sus creencias y ajustar sus prácticas efectivamente y así asegurar la calidad de su enseñanza.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:EFL, Linguistic principles, pedagogical factors, teachers’ professional development
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:36808
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :02 Julio 2014 17:37
Ultima modificación:18 Agosto 2014 21:41
Ultima modificación:18 Agosto 2014 21:41
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox