Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

The design of a rubric to evaluate laboratory reports in astronomy: academic literacy in the disciplines

Arancibia Aguilera, María Cristina (2014) The design of a rubric to evaluate laboratory reports in astronomy: academic literacy in the disciplines. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 16, núm. 1 (2014): PROFILE Journal Vol. 16 No. 1: Issues in Teachers' Professional Development; 153-165 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 16, núm. 1 (2014): PROFILE Journa .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
180kB
[img] Sin Definir
[img] Microsoft Word
126kB

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

A rubric was developed to evaluate laboratory reports written by undergraduate students of astronomy and astrophysics from Universidad Católica de Chile. The process of elaboration, peer validation, and application of the rubric to the evaluation of written tasks extended from August 2011 to August 2012. The instrument proved to be effective as an assessment tool that guides teachers towards the fundamental criteria that must be considered when evaluating their students’ writing. Moreover, the instrument provides useful guidelines to direct students’ attention towards the critical components of the laboratory report genre.Se elaboró una rúbrica para evaluar informes de laboratorio escritos por estudiantes de pregrado de la carrera de Astronomía y Astrofísica de la Universidad Católica de Chile. El proceso de elaboración, aplicación y posterior validación de la rúbrica por expertos abarcó desde agosto del 2011 hasta el mismo mes del 2012. El instrumento mostró efectividad como una herramienta que guía a los profesores hacia los criterios fundamentales que deben considerarse cuando se evalúan informes de laboratorio. Además, la rúbrica propuesta establece parámetros que enfocan la atención del estudiante hacia las características fundamentales del género informe de laboratorio.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:Academic genre, academic literacy, assessment, laboratory report, rubric
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:36464
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :02 Julio 2014 14:55
Ultima modificación:18 Agosto 2014 21:33
Ultima modificación:18 Agosto 2014 21:33
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox