Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Opportunity to teach and learn standards: colombian teachers’ perspectives

Cárdenas Ramos, Rosalba and Hernández Gaviria, Fanny (2012) Opportunity to teach and learn standards: colombian teachers’ perspectives. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 14, núm. 2 (2012): PROFILE Journal Vol. 14 No. 2. Issues in Teachers' Professional Development; 77-94 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 14, núm. 2 (2012): PROFILE Journal .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
155kB
[img] Sin Definir

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

The aim of this article is to present the outcomes of an exploration of in-service teachers’ perspectives in relation to an opportunity to teach and learn standards in English. A workshop for English teachers from Cali (Colombia) and the neighboring rural sectors was designed and carried out in order to collect the information. Teachers’ perspectives about the topic were explored in terms of three aspects: general considerations that underlie opportunities to learn; standards and conditions in educational institutions (work aspects) and other institutional factors such as human and material resources.Este artículo tiene por objetivo presentar los resultados de una exploración acerca de las reflexiones de un grupo de docentes en ejercicio, respecto a estándares de oportunidad para la enseñanza y aprendizaje del inglés como lengua extranjera. Con este propósito se diseñó y ofreció un taller a profesores de Cali (Colombia) y de la zona rural aledaña. Allí se estudiaron las perspectivas de los docentes en cuanto a tres aspectos: consideraciones generales que subyacen la oportunidad de aprender, estándares y condiciones en las instituciones educativas y otros factores tales como recursos materiales y humanos.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:TESOL, EFL, Equity, opportunities to learn and teach, standards.
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:34033
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :01 Julio 2014 12:19
Ultima modificación:18 Agosto 2014 20:33
Ultima modificación:18 Agosto 2014 20:33
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox