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The accented efl teacher: classroom implications

Arboleda Arboleda, Argemiro and Castro Garcés, Ángela Yicely (2012) The accented efl teacher: classroom implications. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 14, núm. 2 (2012): PROFILE Journal Vol. 14 No. 2. Issues in Teachers' Professional Development; 45-62 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 14, núm. 2 (2012): PROFILE Journal .

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URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

This article reports the findings of a research study on how significant having a foreign accent is for non-native English as a foreign language teachers and learners at university level. It points out the perceptions that teachers and students have about the most relevant issues in the teaching and learning processes. Data were collected by means of a questionnaire answered by thirty-two participants: eight Colombian teachers, eight foreign teachers, eight Colombian students, and eight foreign students. The findings show that although both teachers and students recognize the importance of having a native or native-like accent, they do not see this as the most relevant qualification to teach a language, nor the sole criterion positively affecting learning.En este artículo se reportan los resultados de un estudio acerca de la importancia que tiene, para profesores no nativos y estudiantes de inglés como lengua extranjera, poseer un acento extranjero en un contexto universitario. Se presentan las percepciones de profesores y estudiantes sobre los aspectos más relevantes en los procesos de enseñanza-aprendizaje. La información se recogió mediante un cuestionario aplicado a treinta y dos participantes: ocho profesores colombianos, ocho profesores extranjeros, ocho estudiantes colombianos y ocho estudiantes extranjeros. Los resultados muestran que aunque todos reconocen la importancia de un acento nativo o casi nativo, no lo perciben como el aspecto más relevante para enseñar una lengua ni como el único criterio que incide positivamente en el aprendizaje.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:TESOL, EFL, Accent, EFL, native, non-native, pronunciation.
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:34029
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :01 Julio 2014 12:16
Ultima modificación:18 Agosto 2014 20:33
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