Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Using web-based activities to promote reading: an exploratory study with teenagers

Rátiva Velandia, Marlén and Pedreros Torres, Andrés Leonardo and Núñez Alí, Mónica (2012) Using web-based activities to promote reading: an exploratory study with teenagers. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 14, núm. 2 (2012): PROFILE Journal Vol. 14 No. 2. Issues in Teachers' Professional Development; 11-27 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 14, núm. 2 (2012): PROFILE Journal .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
216kB
[img] Sin Definir

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

It is considered valuable to take advantage of web activities to improve and qualify the English teaching and learning processes, especially in the promotion of reading comprehension. In this article we share the process and results of a study that focused on some activities based on web materials that were designed and used with 10th grade students, with the purpose of promoting reading. Data was gathered through the use of questionnaires, surveys and web activities. The results showed that most of thestudents agree on the fact that reading more information concerning a specific topic or about different subjects makes them work with enthusiasm; they also had new possibilities to access knowledge in a different way and to improve reading comprehension.Se considera valioso tomar ventaja de las actividades basadas en materiales web para mejorar y cualificar los procesos de la enseñanza y aprendizaje del idioma inglés, especialmente en la promoción de la comprensión lectora. En este artículo compartimos los procesos y resultados de un estudio que se centró en algunas actividades basadas en materiales web que fueron diseñadas y empleadas porestudiantes de décimo grado con el propósito de promover la lectura. La información se recogió mediante cuestionarios, encuestas y materiales web. Los resultados mostraron que la mayoría de los estudiantes están de acuerdo con que leer información concerniente a un tema específico o de diferentes materias los puede motivar a trabajar con entusiasmo y que también tienen nuevas posibilidades paraacceder al conocimiento de una manera diferente y mejorar su comprensión lectora

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:TESOL, EFL, Applied Linguistics, Reading comprehension in English, teaching teenagers, web-based activities
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:34022
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :01 Julio 2014 12:12
Ultima modificación:18 Agosto 2014 20:33
Ultima modificación:18 Agosto 2014 20:33
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox