Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Using case study methodology to approach the views of teachers of english on classroom disciplinary strategies

Díaz Larenas, Claudio (2011) Using case study methodology to approach the views of teachers of english on classroom disciplinary strategies. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 14, núm. 1 (2012): PROFILE Journal Vol. 14 No. 1. Issues in Teachers' Professional Development; 129-142 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 14, núm. 1 (2012): PROFILE Journa .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
384kB
[img] Sin Definir

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

This qualitative study aims at identifying the disciplinary strategies claimed to be used by a group of five secondary classroom teachers of English in public or semi-public schools in Chile. To conduct this research, a semi-structured interview was applied to participants. The data were analyzed using the principles of semantic content analysis and the grounded theory technique in order to organize the categories and subcategories from the data. The results show that some of the teachers declare using a rising tone of voice, scolding and expelling difficult students from the classroom as key disciplinary techniques; other teachers claim that disciplinary strategies help them to accomplish the teaching aim in a lesson. Este estudio cualitativo tiene como objetivo identificar las estrategias disciplinarias que declara usar un grupo de cinco profesores de inglés como lengua extranjera, de la enseñanza secundaria, que laboran en la educación pública o semipública en Chile. El estudio se basó en una entrevista semiestructurada, cuyos datos se interpretaron a partir de los principios del análisis del contenido semántico y la técnica de la teoría fundamentada. Luego se organizaron en categorías y subcategorías. Los resultados muestran que la mayoría de los informantes declara aumentar el tono de su voz o emplear la reprensión y la expulsión del aula como técnicas para mantener la disciplina. Otros expresan que las estrategias de disciplina les ayudan a alcanzar el objetivo de la clase.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:TESOL, EFL, Case study research in EFL, disciplinary strategies, English learning, foreign language learning.
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:30276
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :30 Junio 2014 10:15
Ultima modificación:18 Agosto 2014 18:59
Ultima modificación:18 Agosto 2014 18:59
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox