Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Self-access language learning: students’ perceptions of and experiences within this new mode of learning

Herrera Díaz, Luz Edith (2011) Self-access language learning: students’ perceptions of and experiences within this new mode of learning. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 14, núm. 1 (2012): PROFILE Journal Vol. 14 No. 1. Issues in Teachers' Professional Development; 113-127 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 14, núm. 1 (2012): PROFILE Journa .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
211kB
[img] Sin Definir

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

With the aim of fostering autonomy in learning, both innovations, the self-access centre and the mode of learning derived from it, were adopted in the context of the study (Language Centre in the University of Veracruz, Mexico). Based on a case study, I have adopted a qualitative perspective to do this research, which aimed to know how the students undergoing this new English learning mode perceived it and what their experiences were within the no-class courses. The purpose of this article is to present the main themes that emerged after gathering the data for this study. It concludes with suggestions for a more contextualized and critical adoption of innovations in the English as a Foreign Language arena. En el contexto de este estudio (Centro de Idiomas de la Universidad Veracruzana, México), y con la finalidad de promover la autonomía en el aprendizaje, se adoptaron dos innovaciones: los centros de autoacceso y el aprendizaje de lenguas en ellos. Basándome en una investigación realizada con el fin de conocer cómo perciben y experimentan los estudiantes esta nueva modalidad de aprendizaje de inglés, el propósito del presente artículo es mostrar los principales temas que surgieron a partir de la colecta de datos. El estudio concluye con la sugerencia de que la adopción de innovaciones en el terreno de la enseñanza de inglés como lengua extranjera se haga de manera más contextualizada y sea más crítica.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:TESOL, EFL, Autonomous learning, self-access centre, self-access language learning.
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:30275
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :30 Junio 2014 10:15
Ultima modificación:18 Agosto 2014 18:59
Ultima modificación:18 Agosto 2014 18:59
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox