Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Adolescent students’ intercultural awareness when using culture-based materials in the english class

Castañeda Usaquén, Mireya Esther (2012) Adolescent students’ intercultural awareness when using culture-based materials in the english class. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 14, núm. 1 (2012): PROFILE Journal Vol. 14 No. 1. Issues in Teachers' Professional Development; 29-48 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 14, núm. 1 (2012): PROFILE Journal .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
402kB
[img] Sin Definir

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

This article reports on a qualitative and interpretative case study conducted at a high school located in the southeast of Bogotá. The case is comprised of a group of fifty-one eighth graders who had had little contact with English. It aimed at exploring how these adolescents made sense of the culture-based materials implemented in the English lessons, and at describing their perceptions about foreign cultures. Video and audio recordings, surveys, field notes and students' artifacts were used to collect data. In this article, teachers can find some materials and reflections upon cultures as well as some ideas on how they can be adapted to their own needs and/or teaching contexts.En este artículo se reporta un estudio de caso de tipo cualitativo e interpretativo que se realizó en un colegio público del suroriente de Bogotá, con un grupo de cincuenta y un estudiantes del grado octavo, quienes tenían poco contacto con el idioma inglés. El objetivo fue explorar cómo estos adolescentes entendían los materiales con contenido cultural usados en las clases de inglés y describir sus percepciones de las culturas extranjeras presentadas en los materiales. Se recolectó información mediante grabaciones de video y audio, encuestas, diario de campo y material elaborado por los estudiantes. En este artículo, los profesores pueden encontrar materiales y reflexiones sobre culturas y adaptarlos a sus necesidades o contextos.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:TESOL, EFL, Culture, culture-based materials, foreign culture, home culture, intercultural awareness.
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:30268
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :30 Junio 2014 10:11
Ultima modificación:18 Agosto 2014 18:59
Ultima modificación:18 Agosto 2014 18:59
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox