Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Using songs to encourage sixth graders to develop english speaking skills

Duarte Romero, Mónica and Tinjacá Bernal, Luz Mery and Carrero Olivares, Marilú (2011) Using songs to encourage sixth graders to develop english speaking skills. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 14, núm. 1 (2012): PROFILE Journal Vol. 14 No. 1. Issues in Teachers' Professional Development; 11-28 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 14, núm. 1 (2012): PROFILE Journal .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
213kB
[img] Sin Definir

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

This article contains the procedures and findings of an investigation carried out by a team of teachers with the purpose of motivating students to speak English. We observed students’ lack confidence to talk and that they had little motivation toward learning English. Thus, we used songs as a main resource in conjunction with different kind of activities thus giving students the opportunity to learn in a fun way during their first years of learning a foreign language. As a result of this research project, we found that learners could pronounce many words freely and accurately in a non-threatening environment. Students acquired new vocabulary and, the most important aspect, they were motivated to learn English. Este artículo presenta los procedimientos y resultados de una investigación realizada por un grupo de maestras, cuyo propósito era motivar a estudiantes de grado sexto a hablar en inglés. Observamos en los estudiantes inseguridad para hablar y poca motivación para aprender inglés. Por ello, optamos por usar canciones para articularlas a diferentes tipos de actividades, con el fin de darles a los estudiantes la oportunidad de aprender de manera divertida en sus primeros años de aprendizaje de una lengua extranjera. Con este proyecto de investigación logramos que los estudiantes pudieran pronunciar muchas palabras libre y correctamente en un ambiente de aprendizaje armonioso. Los estudiantes adquirieron vocabulario nuevo y, lo más importante, se motivaron a aprender inglés.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:TESOL, EFL, Promoting confidence, speaking skills, using songs.
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:30267
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :30 Junio 2014 10:11
Ultima modificación:18 Agosto 2014 18:59
Ultima modificación:18 Agosto 2014 18:59
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox