Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Effects of the amount of activity on the learning of data analysis and sampling distribution in the context of statistics teaching: an imperfect comparison/ los efectos de la cantidad de actividades en el aprendizaje del análisis de datos...

Corredor, Javier Alejandro (2012) Effects of the amount of activity on the learning of data analysis and sampling distribution in the context of statistics teaching: an imperfect comparison/ los efectos de la cantidad de actividades en el aprendizaje del análisis de datos... Revista Colombiana de Psicología; Vol. 21, núm. 2 (2012); 285-302 2344-8644 0121-5469 .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
508kB
[img] Sin Definir

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/psicologia/a...

Resumen

This article examined the tradeoff between data analysis and simulations in the learning of statistics. In order to do this, the article compared two different interventions aimed at teaching statistics. One intervention used data analysis tools and focused on examples and long exercises that required students to interpret data. The other intervention used simulations and focused on formal aspects of probability related to statistical inference. Then, both perspectives were contrasted in their effectiveness to teach ANOVA. The intervention that used simulations improved students' knowledge about probability, sampling and sample size effects. The intervention that used data analysis tools showed no significant effects on students' data analysis knowledge.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:Exceto que se estabeleça de outra forma, o conteúdo desta revista conta com uma licença Creative Commons  “reconhecimento, não comercial e sem obras derivadas” Colômbia 2.5, que pode ser consultada em: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
Palabras clave:statistical reasoning, data analysis, simulation, online resources, new technologies, razonamiento estadístico, análisis de datos, simulaciones, recursos virtuales, TICs, racionamento estatístico, análise de dados, simulações, recursos virtuais, TICs
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > Revista Colombiana de Psicología
Código ID:29616
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :30 Junio 2014 05:56
Ultima modificación:18 Agosto 2014 18:43
Ultima modificación:18 Agosto 2014 18:43
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox