Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Improving eleventh graders’ reading comprehension through text coding and double entry organizer reading strategies

Mahecha, Rocío and Urrego, Stella and Lozano, Erika (2011) Improving eleventh graders’ reading comprehension through text coding and double entry organizer reading strategies. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 13, núm. 2 (2011): PROFILE Journal Vol.13 No. 2: Issues in Teachers' Professional Development; 181-199 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 13, núm. 2 (2011): PROFILE Journal .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
290kB
[img] Sin Definir

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

In this article we report on an innovation project developed with a group of eleventh graders at a public school in Bogotá. Its aim was to encourage students to improve reading comprehension of texts in English. It was conducted taking into account students’ needs, interests and level of English. To do it, we implemented two reading strategies: text coding and double entry organizer. We observed the students’ attitudes during two lesson plans, compared their level of comprehension before and after using the reading strategies and asked them to self-evaluate their performance. At the end, we could see their improvement, how they enjoyed doing the activities and became more confident. En este artículo reportamos un proyecto de innovación desarrollado con un grupo de estudiantes de grado once de un colegio distrital de Bogotá. El propósito era animar a los estudiantes a mejorar su comprensión de textos en inglés. Para ello se tuvieron en cuenta sus necesidades, intereses y nivel de inglés. Se utilizaron dos estrategias de lectura: codificación de texto y organizador de doble entrada. Observamos la actitud de los estudiantes durante el desarrollo de dos lecciones, comparamos sus niveles de comprensión de lectura antes y después de utilizar las dos estrategias y les pedimos autoevaluar su desempeño. Al final pudimos apreciar mejoría en los niveles de comprensión, el disfrute en la realización de las actividades y la seguridad que alcanzaron.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:TESOL, EFL, Double entry organizers, reading comprehension, reading strategies, text coding.
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:27814
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :27 Junio 2014 19:01
Ultima modificación:18 Agosto 2014 18:08
Ultima modificación:18 Agosto 2014 18:08
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox