Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Students and teachers’ reasons for using the first language within the foreign language classroom (french and english) in central mexico

Mora Pablo, Irasema and Lengeling, M. Martha and Rubio Zenil, Buenaventura and Crawford, Troy and Goodwin, Douglas (2011) Students and teachers’ reasons for using the first language within the foreign language classroom (french and english) in central mexico. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 13, núm. 2 (2011): PROFILE Journal Vol.13 No. 2: Issues in Teachers' Professional Development; 113-129 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 13, núm. 2 (2011): PROFILE Journal .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
145kB
[img] Sin Definir

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

The present study explores the use of the first language in a context of foreign language teaching. This qualitative research presents the classroom practice and points of view of French and English teachers and students within a public educational institute in central Mexico using the techniques of questionnaires and semi-structured interviews. The results show that teachers and the majority of students perceive the use of the first language as positive and part of the teaching and learning process. A small number of students do not like the use of the first language in the classroom and prefer that their teachers use the target language only. La presente investigación explora el uso de la lengua materna en un contexto de enseñanza de lenguas extranjeras. Esta investigación cualitativa presenta la práctica docente y los puntos de vista de maestros y alumnos de francés e inglés en el contexto de una universidad pública del centro de México, mediante el uso de las técnicas del cuestionario y la entrevista semiestructurada. Los resultados muestran que tanto los maestros como la mayoría de los alumnos perciben el uso de la lengua materna como algo positivo en el proceso de enseñanza-aprendizaje. Un número reducido de estudiantes rechaza el uso de la lengua materna y prefiere que su clase de lengua extranjera sea dirigida exclusivamente en la lengua meta. Palabras clave: investigación cualitativa, puntos de vista de alumnos y maestros, uso de la lengua materna.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:TESOL, EFL, First language use, qualitative research, students and teachers’ points of view.
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:27806
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :27 Junio 2014 19:00
Ultima modificación:18 Agosto 2014 18:07
Ultima modificación:18 Agosto 2014 18:07
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox