Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Understanding and facing discipline-related challenges in the english as a foreign language classroom at public schools

Quintero Corzo, Josefina and Ramírez Contreras, Odilia (2012) Understanding and facing discipline-related challenges in the english as a foreign language classroom at public schools. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 13, núm. 2 (2011): PROFILE Journal Vol.13 No. 2: Issues in Teachers' Professional Development; 59-72 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 13, núm. 2 (2011): PROFILE Journal V .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
180kB
[img] Sin Definir

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

Complying with school regulations and teachers’ instructions is a basic principle of an excellent class; both novice and experienced teachers face challenging situations when getting into real classrooms, especially those related to classroom management. There are various reasons that explain discipline problems in public schools, as well as varied strategies beginning teachers create and try when coping with those challenges. This article reports an action research study on how this methodology helped a group of teacher-trainees overcome indiscipline in English as a foreign language classrooms at public schools, and align with professional development initiatives which focus on reflection and decision-making processes that the new Colombian policies demand from new teachers seeking a higher quality of education.Responder a las normas escolares y a las instrucciones de los profesores es un principio básico de una clase excelente. Tanto los profesores novatos como los experimentados enfrentan situaciones problemáticas en las aulas de clase reales, especialmente en relación con la disciplina. Hay varias razones que explican la indisciplina en los colegios públicos y también estrategias variadas que los profesores principiantes crean y ensayan para superar tal reto. Este artículo reporta un estudio de investigación acción que ayudó a un grupo de profesores principiantes a superar la indisciplina en el aula de inglés en colegios públicos y a responder a iniciativas de desarrollo profesional con base en procesos de reflexión y toma de decisiones que las nuevas políticas educativas colombianas demandan de las nuevas generaciones de profesores para mejorar la calidad de la educación.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:TESOL, EFL, Action research projects, class disruption, classroom management, discipline problems, English as a foreign language.
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:27744
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :27 Junio 2014 18:56
Ultima modificación:18 Agosto 2014 18:06
Ultima modificación:18 Agosto 2014 18:06
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox