Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Comparing teaching styles and personality types of efl instructors in the public and private sectors

Diaz Larenas, Claudio H. and Rodrìguez Moran, Andrea Victoria and Poblete Rivera, Karen Jocelyn (2011) Comparing teaching styles and personality types of efl instructors in the public and private sectors. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 13, núm. 1 (2011): PROFILE Journal Vol. 13 No. 1: Issues in Teachers’ Professional Development; 111-127 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 13, núm. 1 (2011): PROFILE Journa .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
304kB
[img] Sin Definir

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

This is an exploratory non-experimental research study whose main objective is to compare the teaching styles of a group of thirty teachers of English working in either public or private secondary education in Chile. In order to collect the required data, two instruments were administered to the participants: a teaching style inventory and a personality type index proposed by Grasha. Results indicate that public sector participants show a facilitator teaching style and an extrovert personality type, whereas private sector participants reveal a more authoritative teaching style and an introverted type of personality.Este estudio exploratorio de naturaleza no-experimental tiene como objetivo principal comparar los estilos de enseñanza de un grupo de treinta profesores de inglés que trabajan en el nivel de enseñanza secundario del sistema educativo estatal o privado, en Chile. Para la recolección de datos se utilizaron el inventario de estilos de enseñanza y el índice de tipo de personalidad de Grasha. Los resultados indican que los participantes del nivel de enseñanza estatal presentan un estilo de enseñanza de naturaleza facilitadora y un tipo de personalidad extrovertido, mientras que los participantes del nivel de enseñanza privado revelan un estilo de enseñanza más autoritario y una personalidad más introvertida.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:TESOL, EFL, ELT, English teachers, personality types, teaching styles.
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:23580
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :27 Junio 2014 14:47
Ultima modificación:18 Agosto 2014 16:25
Ultima modificación:18 Agosto 2014 16:25
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox