Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

The communicative english classroom: a fascinating quest

Nieto, María Claudia (2002) The communicative english classroom: a fascinating quest. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 3, núm. 1 (2002): PROFILE 3, NO.1. Issues in Teachers’ Professional Development PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 3, núm. 1 (2002): PROFILE 3, NO.1. Issues in Teachers’ Pr .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
49kB

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

In the present article I describe my vision of what an English classroom should be like. For me, the vision is that of creating a communicative classroom. I define it as the space where participants (both learners and teachers) seek the learning of a foreign language bearing in mind specific objectives. I then point out its main characteristics. I conclude that the communicative classroom may facilitate learning because of its many advantages.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:TESOL, ESP
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:16421
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :25 Junio 2014 02:32
Ultima modificación:31 Enero 2018 18:49
Ultima modificación:31 Enero 2018 18:49
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Metabiblioteca OAIster BASE BDCOL Registry of Open Access Repositories SNAAC Red de repositorios latinoamericanos eprints Open archives La referencia Tesis latinoamericanas OpenDOAR CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox