Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Responding to observation: how student teachers’ use of their counselor’s notes support their preparation

Viáfara González, John Jairo (2009) Responding to observation: how student teachers’ use of their counselor’s notes support their preparation. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 6, núm. 1 (2005): PROFILE 6, No 1. Issues in Teachers' Professional Development; 141-156 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 6, núm. 1 (2005): PROFILE 6, No 1. Issues in Tea .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
78kB

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

Several practices for teacher preparation remain as essential today as they have been for decades. Among them, observation of lessons continues to be highly popular to support and evaluate student teachers’ learning processes. The following pages deal with an experience in which observation was given an alternative perspective in the preparation of future teachers. Sixteen student teachers who constantly responded to their counselor’s observation notes participated in the study. Exploring the participants’ feelings about their counselor’s notes and the nature of their responses to those records were the objectives of the study. At the end, a magnifying glass, a puzzle, a book and a map emerged as valuable metaphors to explain student teachers’ use of this preparation tool. Key words: Pre-service teacher preparation, teaching practice, practicum, supervision, observation, reflective practice, observation instruments, student teachers’ learning Algunas prácticas para la preparación de profesores continúan siendo tan esenciales hoy en día como lo han sido por décadas. Entre éstas, la observación de clases goza de gran popularidad para apoyar y evaluar el proceso de futuros profesores. Las siguientes páginas relatan una experiencia en la cual la observación adquirió un perfil alternativo en la preparación de los futuros docentes. Dieciséis practicantes, quienes constantemente respondieron a las notas de observación, participaron en el estudio tendiente a explorar sus opiniones respecto a las notas del tutor y la naturaleza de sus respuestas a estos registros. Al final, una lupa, un rompecabezas, un libro y un mapa surgieron como metáforas significativas para explicar el uso que los practicantes hicieron de esta herramienta en su preparación. Palabras claves: Preparación de futuros docentes, práctica docente, supervisión, observación, práctica reflexiva, instrumentos de observación, aprendizaje de estudiantes practicantes

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:TESOL, TEFL, Pre-service teacher preparation, teaching practice, practicum, supervision, observation, reflective practice, observation instruments, student teachers’ learning
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:16307
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :25 Junio 2014 01:37
Ultima modificación:19 Agosto 2014 03:02
Ultima modificación:19 Agosto 2014 03:02
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox