Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Current state of the teaching of process writing in efl classes: an observational study in the last two years of secondary school

Mendoza López, Edgar (2009) Current state of the teaching of process writing in efl classes: an observational study in the last two years of secondary school. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 6, núm. 1 (2005): PROFILE 6, No 1. Issues in Teachers' Professional Development; 23-36 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 6, núm. 1 (2005): PROFILE 6, No 1. Issues in Teach .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
77kB

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

This study reports on the process writing activities carried out in EFL classes in the last two years of secondary school. Grades 10 and 11 in six Colombian high schools - three public and three private - were observed in order to determine the way process writing is taught, focusing especially on the planning, composing, and revising activities, and based on the understanding of writing as an activity with a process-oriented approach. The findings indicate that writing and also reading are product-oriented, and that class activities tend to place or emphasize listening and speaking over writing and reading. Most of the time was spent on oral exercises, drills, roleplays and pronunciation, being group work and role-play activities what students enjoyed most. Key words: Observational study, EFL teaching, EFL in secondary school, writing process, process approach, qualitative research Este estudio presenta las actividades de escritura realizadas en las clases de inglés como lengua extranjera en los dos últimos grados de secundaria (10 y 11) de 6 colegios - tres públicos y tres privados. La observación se enfocó en la forma en que se enseña la escritura, especialmente en lo relacionado con las actividades de planeación, formulación y revisión con base en la concepción de la escritura como un proceso. Los resultados indican que la lectura y la escritura están orientadas hacia el producto, y que las clases privilegian la escucha y el habla sobre la lectura y la escritura. La mayor parte del tiempo se dedicó a ejercicios orales y escritos, juegos de roles y pronunciación, y los estudiantes disfrutaron más los trabajos en grupo y los juegos de roles. Palabras claves: Estudio de observación, enseñanza del inglés como lengua extranjera, enseñanza del inglés como lengua extranjera en escuela secundaria, procesos de escritura, enfoque sobre el proceso, investigación cualitativa

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:Observational study, EFL teaching, EFL in secondary school, writing process, process approach, qualitative research
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:16153
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :25 Junio 2014 00:23
Ultima modificación:19 Agosto 2014 02:58
Ultima modificación:19 Agosto 2014 02:58
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox