Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

From de-anglicization to internationalisation: cultural representations of the uk and the usa in global, adapted and local elt textbooks in argentina

Basabe, Enrique Alejandro (2009) From de-anglicization to internationalisation: cultural representations of the uk and the usa in global, adapted and local elt textbooks in argentina. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 7, núm. 1 (2006): PROFILE 7, NO.1. Issues in Teachers’ Professional Development; 59-75 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 7, núm. 1 (2006): PROFILE 7, NO.1. Issues in Teach .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
374kB

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

It is generally acknowledged that the culture of English-speaking countries has abandoned its central role in recent ELT materials. However, this study suggests that representations of the Anglo-American culture are still favoured in ELT textbooks but that, in most cases, they have been transformed into “international” attitudes. This idea is tested by the compilation of lists of cultural references for four series of textbooks in use in Argentina, and by the application of the procedures of Critical Discourse Analysis (CDA) to a selection of reading passages from them. The findings provide an answer as to what representations of English-speaking cultures are in current textbooks and open to debate the apparent fairness of English as an International Language (EIL). Key words: Cultural representations, culture of English-speaking countries, materials design, English as an international language, critical discourse analysis Existe un consenso casi generalizado en que la cultura de los países de habla inglesa ha abandonado su papel central en los textos de inglés como lengua extranjera. Sin embargo, se sugiere que las representaciones de la cultura Anglo-americana aun persisten sólo que transformadas en actitudes “internacionales”. Esta idea se pone a prueba mediante la compilación de listas de referencias culturales en cuatros series de libros en uso en Argentina y en el Análisis Crítico del Discurso (ACD) de una serie de textos destinados a la lectura en dichos volúmenes. Los resultados determinan qué representaciones culturales subsisten en los textos y abren al debate la aparente neutralidad del inglés como lengua internacional (EIL, por sus siglas en inglés). Palabras claves: Representaciones culturales, cultura de los países de habla inglesa, diseño de materiales, inglés como lengua internacional, análisis crítico del discurso

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:EIL, ELT, Cultural representations, culture of English-speaking countries, materials design, English as an international language, critical discourse analysis
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:16134
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :25 Junio 2014 00:15
Ultima modificación:19 Agosto 2014 02:58
Ultima modificación:19 Agosto 2014 02:58
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox