Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Using adapted material and its impact on university students’ motivation

Antonio Duarte, Sergio and Alberto Escobar, Leonardo (2009) Using adapted material and its impact on university students’ motivation. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 9, núm. 1 (2008): PROFILE 9, No 1. Issues in Teachers’ Professional Development; 63-87 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 9, núm. 1 (2008): PROFILE 9, No 1. Issues in Teach .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
3MB

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

This article reports on the development of research that sought to increase the motivation of a group of students of English at Universidad Nacional de Colombia, in Bogotá, by means of the design and implementation of adapted material that responds to the necessities and profile of the students. The project started through the application of questionnaires completed by students and teachers regarding their perception towards the material they were currently using. Based on the results we obtained, we started with the design and the implementation of the material. During and after the implementation we again asked students to complete questionnaires in order to obtain their perceptions toward the new material. One of the conclusions was that adapting material can positively influence students’ motivation when learning a foreign language. Key words: Materials design, materials evaluation, materials development, materials adaptation, motivation, global material, local material Este artículo trata sobre el desarrollo de una investigación que buscó aumentar la motivación de un grupo de estudiantes de inglés de la Universidad Nacional de Colombia, Sede Bogotá, a través del diseño e implementación de material adaptado que responda a las necesidades y perfiles de los estudiantes. El proyecto comenzó con la aplicación de cuestionarios a estudiantes y docentes en cuanto a su percepción del material que actualmente estaban usando. Con base en los resultados, se comenzó el diseño e implementación del material. Durante y después de la implementación se aplicaron otros cuestionarios a los estudiantes con el fin de obtener sus percepciones acerca del nuevo material. Una de las conclusiones fue que adaptar material puede influenciar positivamente en la motivación de los estudiantes cuando aprenden una lengua extranjera. Palabras clave: Diseño de materiales, evaluación de materiales, desarrollo de materiales, adaptación de materiales, material global, material local

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:Materials design, materials evaluation, materials development, materials adaptation, motivation, global material, local material
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:15959
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :24 Junio 2014 22:59
Ultima modificación:19 Agosto 2014 02:54
Ultima modificación:19 Agosto 2014 02:54
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox